Un mar pe zi, o inima mai sanatoasa

Un mar pe zi, o inima mai sanatoasa | Nutritionist Nela Pricop Constanta

„Un mar pe zi tine medicul departe”, zice o veche zicala, iar studiile mai vechi sau mai noi, o confirma.

Vrei sa ai grija de sanatatea ta cardiovasculara,include in alimentatia ta merele si chiar fac vraji asupra nivelului de colesterol din sange.

Marul este cu adevarat bun la toate, are continut de betacaroten, bogat in vitaminele B,C,K si E, minerale,dintre care:calciu, fier, mangan, fosfor, potasiu, zinc, cupru. Mai contine antioxidanti excelenti, dar si luteina si zeaxantina ce face o alta vraja asupra tonusului muscular, a sistemului nervos, a ficatului.

Vrei sa slabesti? Include-l in alimentatie, e minunat la gustari, are rol anti-foame, este extrem de bogat in fibre, are putine calorii, calmeaza rapid senzatia de foame si nici nu urca rapid procentul de zahar din sange. Permite o lenta difuzare a glucidelor, ceea ce vine cu un plus pentru controlul greutati.

Rontaitul merelor nu ne satisfac doar papile gustative dar si are in un rol important in oprirea dezvoltarii celulelor maligne, mai ales a colonului, a ficatului dar si plamanului in cazul fumatorilor.

Consumul merelor asigura un tranzit mai bun, avand un continut mare de fibre solubile,pectina fiind responsabila de incetinirea asimilarii lipidelor, intretinirea flora intestinala si lupta cotra diareii. E musai sa mancam marul cu tot cu coaja pentru a ne bucura si de fibrele insolubile, mestecate foarte bine, vor marii secretiile digestive si vor accentua efectul de satietate.

Pentru un efect calmant putem face o infuzie din cojile merelor. Chiar si un consum reduc de mere, sa zicem de 2 ori pe saptamana, favorizeaza capacitatea pulmonara, lupta impotriva afectiuni pulmonare si reduce riscul de dezvoltate a astmului.

Pana acum, numai de bine despre minunatul mar,dar un mic efect mai putin placut ar fi ca fructoza si sorbitolul pot provoca tulburari la nivelul intenstinelor sensibile, precum gaze si balonari, dar chiar si asa pretul este platit in cazul anumitor persoane este mult prea mic in comparatie cu efectele pozitive pe care le are asupra organismului.

Pentru un mic-dejun sanatos si satios, iti recomand un mar romanesc taiat felii, pudrat cu scortisoara si imprietenit in cuptor cu cateva nuci sau seminte, 1 smochina taiata cubulete mici, ideal de a fi luat inainte de antrenamentul fizic.

O alta idee minunata de mic-dejun pentru persoanele active si cu stil de viata sanatos ar un mar verde, acrisor +1-2 linguri de unt de arahide fara continut de zahar.

Asa cum am scris mai sus, marul chiar e bun la orice, chiar la o masca de intretinere faciala, asa ca da-l prin razatoare, adauga zeama de lamaie si un pic de miere si pune totul pe fata, lasa sa actioneze 10-15 minute si apoi clateste cu apa rece si usuca prin tamponare usoara, rezultatul va fi un ten luminos.

Refresh your body, refresh your mind.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *