Ce mananci in miez de noapte?

Ce mananci in miez de noapte? | Nutritionist Nela Pricop Constanta
Recunoaste, de cate ori nu te-ai trezit in miezul noptii in fata frigiderului, devorand tot ce putea afla in frigider? Ei, bine cu toti am avut astfel de momente, cu toti ne-am luptat cu sentimentele de vinovatie de a doua zi, cu toti am promis ca nu se va mai intampla.
Stresul, stil de viata agitat, problemele de la munca, problemele din viata intima,problemele financiare si confortul te imping de cele mai multe ori catre astfel de pofte nocturne.
Stiu ca daca iti propun sa renunti ferm la acest obicei, de-a te delecta cu ceva bun in toiul noptii, nu te va ajuta, asa ca o sa-ti fac o lista cu alimentate prietenoase cu corpul atunci cand tu ar trebui sa dormi si nu sa rontai.
Pentru a nu te lupta cu vreun soi de depresie a doua zi dupa ce ti-ai facut de cap cu tot ce ai gasit prin bucatarie, sfatul meu ar fi sa incepi cu o curatenie generala in frigider si dulapuri, arunca tot ce inseamana: prajituri, biscuiti, chipsuri, covrigei, mezelurile, painea alba. Pasul doi ar fi sa mergi la cumparaturi si sa cumperi alimente cat mai putin procesate, cat mai curate nutritiv: legume, fructe, kefir, iaurt grecesc, branza de capra, oua ecologice, cereale integrale, carne, peste,oleaginoase. Cu astfel de alimente in casa lucrurile stai ceva mai bine.
Alimentele cu care iti poti calma apetitul nocturn sunt urmatoarele:
1. Telina – poate fi taiata bastonase, stropita cu putina zeama de lime sau de lamaie sau chiar cu iaurt grecesc,chiar si condimentata cum vrem noi. Aceasta are un continut de 15 calorii pe 100 de grame, contine fibre, ceea ce ofera satietate rapid astfel incat tu sa te intorci in lumea viselor.
2. Morcovi – continut mare de betacaroten, antioxidanti,vitamine, au efect analgezic, antiseptic,antisclerotic, antiinflamator, sunt dulci,sunt crocanti, au putine calorii, ajuta si la imbunatatirea aspectului pielii, iar stropiti cu zeama de lamaie si chili sunt un deliciu.
3. Sfecla rosie- contine o cantitate mare de betaina, potenteaza arderea grasimilor, ajuta la o digestie mai buna si are doar 43 de calorii pe 100 de grame.
4. Kefirul- reface flora intestinala, regleaza activitatea stomacului, stimuleaza metabolismul, ajuta la cresterea acidului folic, are putina calorii,iar daca mai adaugam si putina scortisoara,nu avem ceva mai bun de a stapanii apetitul.
5. Branzica proaspata – daca iti place iaurtul, sigur vei adora si branzica proaspata, iar daca visezi la ceva dulce si te-ai trezit in bucatarie, alege branzica dulce cu putina scortisoara sau 1 lingura de afine.
6. Fructele de padure(in special afinele) – sunt gustoase, bogate in antioxidanti, potasiu,magneziu, fosfor, fier,vitaminele A,C,B1 si B6, actioneaza asupra mecanismelor hormonale si hepatice si bineinteles au putine calorii.
7. Legume crude – ardei gras, castravete, broccoli, conopida,dovlecel, au continut nutritiv ridicat, ofera satietate si nu ingrasa. Le puteti manca condimentate sau stropite cu lamaie si ierburi aromatice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *