CE ESTE MANCATUL INSCONSTIENT?

 

woman-hand-desk-office

Odata cu sosirea toamnei, vom petrece tot mai mult timp in casa. De la munca vom merge direct acasa. Iar majoritatea serilor le vom petrece in fata televizorului sau a laptop-ului. Tot acest timp in care stam atintiti in fata unui ecran ne face sa vrem sa avem mici gustari la indemana. Aceste gustari nu sunt niciodata cele mai sanatoase. Iar acest obicei de a manca inconstient intre mese poate dauna serios dietei si siluetei tale.

CE ESTE MANCATUL INSCONSTIENT?

Mancatul inconstient este actul prin care consumam mici cantitati de gustari pe parcursul zilei sau pe parcursul unei activitati. Cele mai ‘propice’ activitati pentru mancatul inconstient si haotic sunt privitul la televizor, navigatul pe internet sau sofatul.

In cele mai multe cazuri, activitatile pe parcursul carora are loc mancatul inconstient sunt activitatile care necesita atentie. Iar pe parcursul carora nu trebuie sa vorbim si avem nevoie de o mana libera.

Practic mancatul incostient apare intre mese, ca actiune secundara in timp ce atentia ne este concentrata asupra activitatii principale pe care o desfasuram.

 

DE CE DAUNEAZA MANCATUL INCONSTIENT SI HAOTIC

De cele mai multe ori, mancatul inconstient dauneaza siluetei tale deoarece iti anuleaza efectele dietei.

Printr-un simplu calcul matematic ne putem da seama cat dauneaza mancatul inconstient. Daca o ‘gustare inconstienta’ are 150 de calorii, iar pe durata unei zile consumam trei gustari, ajungem la un aport extra de 450 de calorii.

Acest aport zilnic de 450 de calorii, poate face diferenta intre a pune kilograme in plus sau a te mentine la o anumita greutate.

 

CUM SA COMBATI MANCATUL INCOSTIENT

Exista cateva trucuri prin care poti combate mancatul inconstient. Majoritatea acestor trucuri consta in a-ti spori atentia asupra mancatului. Astfel, incearca sa incluzi unul dintre urmatoarele trucuri:

  • Fi atent la mancare, niciodata nu manca in timpul altor activitati.
  • Elimina distractiile din timpul mesei, distractii precum televizor sau internet.
  • Nu manca atunci cand esti emotiva sau stresata.

 

CUM SA MANANCI SANATOS

Pentru a combate definitiv mancatul inconstient, nu este indeajuns sa elimini cauzele ce duc la el. Pentru efecte de durata, trebuie sa creezi noi obiceiuri sanatoase.

 

Obiceiuri sanatoase prin care elimini definitiv mancatul haotic:

  • Mananca intotdeauna stand jos, la masa.
  • Mananca numai in anumite locuri
  • Nu manca in locuri unde petreci mult timp: canapea, birou, volan.
  • Cumpara gustari ambalate individual – astfel elimini riscul de a exagera cu gustarile
  • Mentine un jurmal al meselor – te ajuta sa te motivezi si sa continui.

 

IN CONCLUZIE

Mancatul haotic si inconstient, este procesul prin care consumi mici gustari, intre mese, in timpul altor activitati. De obicei, mancatul inconstient are loc in timpul unor activitati care necesita forta de concentrare. Forta de concentrare ce ne distrage atentia de la produsele si cantitatea consumata.

Mancatul inconstient dauneaza dietelor deoarece anuleaza performanta si rezultatul lor.

Poti combate mancatul inconstient prin sporirea atentiei asupra mesei, cat si prin eliminarea distractiilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *